Zdravím všechny příznivce puchýřů a bolavých zad!
Po více než půl roce dlouhé pauze způsobené covidémií byl opět shledán sport užitečným lékem proti chmurám a respiračním chorobám. My, sportovci tělem i duší, jsme tedy na nic nečekali, oprášili kombinézy, zavzpomínali na pravidla kartingu a potkali se v Hořovicích.
Ačkoliv se většina z nás již tak těšila, že jsme se sešli ještě před zavřenou bránou, tak nakonec se nás sešlo jen 14, což nám trochu pokazilo vyváženost skupin. Počasí se čekalo všelijaké. Někteří opět doufali v déšť, který do závodu sice zasáhl, ale ovlivnil jen několik rozjížděk. To, co neovlivnil déšť, ovlivnily některé motokáry svojí rychlostí. Některé byly příliš rychlé, některé naopak o třídu pomalejší.
Před hodnocením jízd musím zmínit, že jsem si nevšiml snad jediného nebezpečného nebo nějak agresivního kontaktu mezi jezdci. Po 6 měsíční pauze jsem takovou spořádanost nečekal. Možná i kvůli tomu bude dnešní hodnocení spíše statistické.
Skupina A
Asi nejvyrovnanější skupina. O vítězství bojoval Béďa s Lubošem. Béďa sice vyhrál dvakrát, ale s některými kárami nedojel lépe než 4., takže byl poražen. Lubošovi se zejména povedla jízda s károu č.5, se kterou dojel druhý, což bylo nad očekávání výborné umístění. Oba borci šli pak přímo do finále A. Třetí místo ve skupině musel rozhodnout dokonce rozstřel pomocí kámen-nůžky-papír mezi Leem a Radkem. Oba postupovali přímo do finále B. Na Jirku Snopka zbylo finále C.
Skupina B
Zde se sešli 2 nováčci – Marián a Honza. Oba se většinou přetahovali mezi sebou, ale zejména Marián ukázal, že když dostal pod ruku lepší káru, dovede dojet i na předních pozicích. Oba nováčci se nakonec kvalifikovali do finále C. O druhé místo se přetahoval Lukáš s Eliškou. Když Lukáš dokázal zajet výborně i s pomalejší károu č.5, ztratil naopak s dobrou károu č.8. Eliška zas nedokázala využít potenciál rychlé káry č.6. Rozhodl nakonec opět rozstřel kámen-nůžky-papír, který poslal do čela finále B Elišku a Lukáše hned za ní. A první místo? Adam Kníže nejprve vyhrál rozjížďku se skvělou károu č.4. To se dalo očekávat. Když ale následně vyhrál další rozjížďku i s pomalou károu č.5, spousta lidí jen uznale pokývala hlavou. Když přidal další výhru a přihodil 2 druhá místa, spousta lidí znervózněla. Bylo jasné, že tenhle výkon katapultuje do finále A. A to dokonce na první pozici.
Skupina C
Zde se sešli bohužel jen 4 jezdci. Jasným favoritem byl Dominik, kterého dorazil porazit jen jednou Jarda s károu č.4 a jednou Jirka Košťál opět s károu č.4. Mezi Jardou a Luďkem byl po celou dobu vyrovnaný boj. Bohužel ani jednomu výsledky tohoto boje nestačili na lepší než finále C. Jirka Košťál s k nim ve finále C připojil.
Před finálovými jízdami bylo dohodnuto, že se nejprve pojede finále C se 6 kárami, 2 jezdci postoupí do B, kde se opět pojede se 6 kárami a opět 2 nejrychlejší postoupí do A. Jelikož bylo potřeba 6 motokár, bylo nutné použít i káru č.2, které se přezdívalo „oplastovaná 390ccm“
Finále C
Některé káry, jak kdyby před finále natankovaly lepší benzín. Některé káry, jak kdyby naopak přestaly jet. Jednu z těch zrychlených využil hned v první finálové jízdě Luděk, který nedal nikomu šanci a pouze Marián se ho pokoušel stíhat. Jarda se s motokárou číslo 5 trápil, držel plyn na podlaze, ale kára prostě nejela. Jen tak tak udržel 3. pozici před dotírajícím Honzou Jouklem. Druhou finálovou jízdu si naopak Jarda užil s až zázračně oživlou károu č.8. Nikdo neví, kde se to v ní najednou vzalo. Za ním pak dojel Luděk, který již věděl, že mu druhé místo bude stačit. Oba tak postoupili do finále B. Jen si prohodili pořadí ze základních skupin. Marián Svitek pak obsadil konečné 11. místo, Jirka Snopek byl 12., Honza Joukl 13. a Jirka Košťál 14.
Finále B
Hned v první jízdě dokázal nedal Lukáš Rampa nikomu šanci. Marně to na něj zkoušel Leo s Eliškou s rychlejšími kárami. Lukáš prostě řekl, že se přes něj nikdo nedostane, a tak se stalo. S odstupem vše pozoroval Radek, ke kterému se pro něj moc pomalu přibližoval Jarda. Luděk dostal káru č.5, takže si při této jízdě stačil naplánovat rozvrh na příští týden a dojel beznadějně poslední. Ve druhé jízdě Eliška již dokázala naplno využít potenciál svého stroje a vyhrála, Lukáš měl také spočítané, že mu stačí druhé místo, takže si ho pohodlně držel. Oba tedy postoupili do finále A. Radek za sebou zuby nehty držel Lea, kterému se během celých 5 kol nepovedlo najít na Radka recept. Pátý dojel s odstupem Luděk. S odstupem asi čtvrtky kola pak dojel Jarda s károu č.5. I on poslední kola řídil jednou rukou a přemýšlel nad tím, co se v útrobách této káry děje.
Finále A
V tomto finále se schylovalo k téměř bratrovražednému souboji. Dominik nejprve Adama k motokárám přivedl, následně ho učil vše, co sám znal. Před tímto závodem strávili kluci 2 dny v Hořovicích, kde analyzovali videa z kamer a zjišťovali, kde ušetřit nějaké ty desetinky nebo setinky.
Jenže hned v první jízdě přišla špatná zpráva pro Dominika. Dostal káru č.5 a podle jeho slov „to chtěl nejraději zaparkovat v boxech, protože to bylo až demotivující pozorovat zbytek pole ze stále se zvětšující vzdálenosti“. Před ním dojel Luboš, před ním Eliška. Béďa si dojel pro víceméně pohodlné druhé místo. Ale na špici se jel závod. Na Adama tlačil Lukáš. Několikrát byli kolo na kolo, Lukáš poté zajel do jokera, Adam se stále držel a zajel do něj až téměř na poslední chvíli. Výjezd byl opět těsný a do samého cíle se pokoušel Lukáš ukořistit prvenství. To se mu ale nepovedlo, a to připadlo Adamovi. Ve druhé jízdě zbyla kára č.5 pro Elišku. Ta se snad možná i naštěstí netrápila dlouho. Po prvním kole, kdy ztrácela již několik sekund od ostatních, jí v šikaně po cílové rovince upadlo zadní kolo. Nevěděl jsem, zda se smát nebo zoufale kroutit hlavou, když Eliška přes trať házela mechanikovi ono upadlé kolo. Snad jen buďme rádi, že to vše dopadlo bez vážnější nehody a zranění. Kdyby se tak stalo o pár metrů dříve v plné rychlosti, mohlo to dopadnout mnohem hůře. ,,oplastovanou 390ccm“ dostal tuto jízdu Dominik, který nedal nikomu šanci a dojel s ní pro první místo v této jízdě. Za ním se vytvořil velmi vyrovnaný vláček 4 jezdců. Adam musel opět odrážet útoky. Tentokrát od Luboše. A opět nerozhodl ani joker, kdy se oba jezdci potkali téměř současně na výjezdu a v další zatáčce rozhodla Adamova kuráž. Kde jsou ty časy, kdy jsme Adamovi doporučovali být víc průbojný a nedávat pozice tak snadno. Tohoto souboje zkusil využít Béďa s Lukášem, kteří se sice přiblížili, ale už nestihli zaútočit.
Než začnu hodnotit výsledek tohoto závodu konaného 15.5.2021, rád bych připomenul některé části mého hodnocení v minulosti:
29.2.2020, Plzeň – Ale pojďme začít od zadních pozic. Na těchto pozicích se opět výrazně zlepšil Adam Kníže, který předstihl i několik jezdců ze skupiny D s lepším bodovým indexem. Adam má samozřejmě velkou motivaci v podoběsvého potenciálního švagra. Adame, jestli někdo chce do rodiny Moravců, musí na sobě prostě makat.
14.9.2020, Hořovice – Loni tu Jarda hecoval Adama, že jestli chce do rodiny Moravců, měl by se ještě trochu zlepšit. Teď jen smutně přihlížel, jak ho ve 3 rozjížďkách porazil.
15.5.2021, Hořovice – Adam Kníže vyhrává svůj první závod GoKartOpen a poráží při něm i svého „učitele“ Dominika. To zaslouží gratulaci. Jelikož byla u vítězství přítomna i jeho přítelkyně (Dominikova sestra), dává nám smysl, proč nám zbytek dne Adam neodepisoval na zprávy a podle zlých jazyků vstával v neděli až k obědu.
Na třetí místo se pak skvěle vypracoval Lukáš Rampa původně startující ve finále B. Čtvrtý dojel Béďa, pátý Luboš a šestá Eliška.
V celkovém pořadí pak Eliška ztratila své vedení a klesla na 2. místo. Na první místo se dostal Dominik, který vede o 4 body. Adama vítězství katapultovalo na 3. pozici, kterou drží jediný bod před Béďou. Ze druhého až na páté místo se propadl Ota Líbal, který Hořovice musel vynechat. Lukáš Rampa vyskočil na 7. místo. Lehký posun vzhůru díky absentérům zaznamenal i Jarda a Luděk. Naopak Milan Blažek se nám propadá z původního 4. místa až na 16. pozici.
Další závod se bude konat 6. června 2021 v KartPlanet. Nezapomeňte, že se výjimečně jedná o neděli. Závod je již vypsaný a je přihlášeno aktuálně 12 lidí, proto se přihlašujte, dokud zbývají volná místa. Pojede se podle systému „Cheb“